Czechpoint, Matrika
Obsah stránky
Czech POINT
Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. V současnosti kontaktní místa Czech POINT poskytují tyto služby:
- Výpisy z veřejných evidencí: Obchodní rejstřík, Živnostenský rejstřík a Katastr nemovitostí
- Výpisy z neveřejných evidencí: Rejstříku trestů, Centrální registr řidičů
Ceník
- Obchodní rejstřík: 1. strana 50,- Kč, každá další i započatá stránka 50,- Kč
- Živnostenský rejstřík: 1. strana 50,- Kč, každá další i započatá stránka 50,- Kč
- Katastr nemovitostí: 1. strana 100,- Kč, každá další i započatá stránka 50,- Kč
- Rejstřík trestů: 1. strana 100,- Kč, každá další i započatá stránka 0,- Kč
- Centrální registr řidičů: 1. strana 50,- Kč, každá další i započatá stránka 0,- Kč
Jaké doklady mají žadatelé o výpis doložit?
Ověřené výpisy z veřejných evidencí
U veřejných evidencí není ověřována totožnost žadatele. Žadatel je pouze povinen sdělit relevantní kritéria pro vyhledání svého požadavku.
- Obchodní rejstřík - IČ subjektu
- Živnostenský rejstřík - IČ podnikatele / fyzické osoby
- Katastr nemovitostí - Název katastrálního území a číslo listu vlastnictví
Ověřené výpisy z neveřejných evidencí
Rejstřík trestů - pro vydání ověřeného výpisů z RT je třeba podepsat písemnou žádost a doložit totožnost žadatele, kterého se výpis týká. K prokázání totožnosti přineste s sebou občanský průkaz nebo cestovní pas. Výpis z RT je možné vydat i cizincům, kteří mají povolení k dlouhodobému nebo trvalému pobytu a bylo jim přiděleno rodné číslo. Pokud někdo žádá o výpis z RT v zastoupení, musí doložit i úředně ověřené pověření k tomuto úkonu (plnou moc) a svoji totožnost.
Centrální registr řidičů - žadatel předloží občanský průkaz a řidičský průkaz.
Oficiální stránky CZECH-POINTu najdete na www.czechpoint.cz
Matrika, evidence obyvatel
Ověřování listin a podpisů
Při ověřování listiny občan vždy musí předložit originál. Při ověřování podpisu musí přijít občan vždy osobně a prokázat se občanským průkazem.
Přihlášení k trvalému pobytu
K trvalému pobytu se lze přihlásit v objektu, označeném číslem popisným nebo číslem evidenčním.
K trvalému pobytu se hlásí
Občan při změně místa trvalého pobytu - vyplní přihlašovací lístek (i za děti do 15ti let), předloží platný občanský průkaz, doklad o vlastnictví objektu nebo souhlas vlastníka objektu, uhradí správní poplatek 50 Kč, je povinen si vyřídit nový OP do 15 pracovních dnů)
K odhlášení občana z původního místa TP dojde automaticky provedením změny při přihlášení na nové místo TP.
Ukončení trvalého pobytu na území ČR lze provést na ohlašovně dle místa TP prohlášením a odevzdáním OP. Poplatek při podání žádosti je 100 Kč.
Zrušení údaje o místu TP lze provést rozhodnutím ve správním řízení, na základě návrhu vlastníka objektu. Podmínkami jsou zánik užívacího práva k objektu TP občana a neužívání tohoto objektu. Poplatek při podání žádosti je 100 Kč za osobu.
Navrhovatel musí předložit doklad o vlastnictví k nemovitosti a platný OP. Pokud ohlašovna rozhodne o zrušení údaje o místu TP občana, stává se po nabytí právní moci tohoto rozhodnutí místem trvalého pobytu sídlo ohlašovny – adresa obecního úřadu. Občan si musí provést do 15 pracovních dnů výměnu OP.
Narození občana
Rodný list vystavuje matrika dle místa narození. Dítě má automaticky trvalý pobyt dle matky. V místě TP se nemusí hlásit.
Pokud mají rodiče zájem o Vítání občánků, musí se přihlásit na matrice. Dar pro novorozence je 3 000 Kč, vyplácí se na základě žádosti rodičů.
Nástup dětí do 1. třídy
Děti s trvalým pobytem v Nivnici, mají nárok na peněžitý dar 2 000 Kč při nástupu do 1. třídy ZŠ a MŠ J. A. Komenského Nivnice, vyplácí se po zahájení školního roku na základě žádosti rodičů.
Úmrtí občana
Ve zdravotnickém zařízení mimo obec Nivnici
Veškeré záležitosti k vydání úmrtního listu zařídí Vámi vybraná pohřební služba na příslušném matričním úřadě v místě úmrtí, který zašle úmrtní list list vypraviteli pohřbu (po dohodě s pohřební službou)
Úmrtí doma nebo v charitním domě v Nivnici
Úmrtní list vystaví matrika v Nivnici. Je nutné předložit občanský průkaz, rodný list případně oddací list zemřelého.
Obecní úřad zajistí na základě žádosti rodiny vyhlášení pohřbu (oznámení + poděkování po pohřbu).
Důležitá telefonní čísla k vyřízení pohřbu
- kostelníci: p. Hladiš 737519690, p. Bradáč 737195375
- otec P. Klimeš 734245985
- modlení p. Starobová 572639146
- pěvecký chrámový sbor p. Šula 737188284
- varhany: p. Stojaspalová 737226411, p. Fr.Bradáč 775687192
- DH Nivničanka p. Hubač 731103318
- OÚ Nivnice, matrika 572693276
- správce hřbitova p. Hladišová 728429247 (kopání hrobu, zajištění občanského obřadu)
Pohřební služby:
- Uh.Brod POSPA 572634505, 608836649
- Uh.Brod U sv. Petra 572635222,
- Hluk ARTE 572552813, 602752749
Krematorium Zlín 577431989
Poplatky
- chladící zařízení 100,- Kč/den
- obřadní síň 500,- Kč/den
Vystavení úmrtního listu osoby, která zemřela v obci, se provádí po doručení dokladů pozůstalými nebo pohřební službou a to listu o prohlídce mrtvého, občanského průkazu, rodného příp. oddacího listu.
Peněžitý dar pro pozůstalého, který vypraví pohřeb zemřelému s trvalým pobytem v obci Nivnice, je 5 000 Kč.
Uzavření manželství
Manželství lze uzavřít:
- Před obecním úřadem
- Před orgánem státem schválené církve
V obou případech lze žádost o uzavření manželství vyřídit pouze osobní návštěvou matriky 30 dnů před termínem uzavření manželství.
Snoubenci před sňatkem vyplní Dotazník /u církevního sňatku žádost o vydání osvědčení/ a předloží:
- občanský průkaz
- rodný list
- případně úmrtní list manžela/lky
- nebo rozsudek o rozvodu
- a nahlásí jména, příjmení a rodné čísla dvou svědků /ti u sňatku předloží OP/
Pokud mají snoubenci společné děti, předkládají jejich rodné listy. V případě uzavření manželství na jiném vhodném místě /mimo obřadní síň/ předloží písemnou žádost /správní poplatek je 3000,- Kč/.
Vydání osvědčení k církevnímu sňatku - 500 Kč.
Sňatek s cizincem
Snoubenec, který je cizincem předloží:
- rodný list
- doklad o státním občanství /lze cestovním pasem/
- doklad o právní způsobilosti k uzavření manželství
- potvrzení o stavu a pobytu
- doklad, kterým lze prokázat totožnost /CP/
- potvrzení o oprávněnosti pobytu na území ČR vydané cizineckou policií ČR /neplatí pro občany EU/
Všechny doklady musí být ověřeny a přeloženy do češtiny překladatelem.
Sňatku musí být přítomen tlumočník.
Poplatek je 3000,- Kč za uzavření manželství mezi snoubenci, z nichž jeden nemá trvalý pobyt v ČR.
Matriční úřad vystaví po sňatku na základě protokolu o uzavření manželství oddací list / i u církevního sňatku/. Poté si snoubenci požádají o nový občanský průkaz.
Pokud bude náš občan uzavírat manželství v cizině, požádá matriku dle místa TP o vydání Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství /správní poplatek je 500,- Kč/.
Vydání druhopisu matričních dokladů a zápisy pro zvláštní matriku Brno;
- matriční události našich občanů v zahraničí
Kontakt
Obecní úřad Nivnice, Sídliště 1000, 687 51 Nivnice – v pracovní době úřadu.
- matrika – p. Borýsková – rejstřík trestů a registr řidičů, obchodní a živnostenský rejstřík,
- pozemky – p. Fialová – katastr nemovitostí.
Vydání Občanského průkazu a Cestovního pasu
- vyřizuje Městský úřad Uherský Brod. Více informací ZDE.